Ödla på lampa

Ödla på lampa

fredag 7 september 2012

Tid för reflektion

På vårt förra Xtravaganza möte pratade vi bl a om att man ska vara stolt över sig själv och vad man har åstadkommit samt att man ska ge sig tid för reflektion.

I mitt jobb går arbetsdagarna i ett rasande tempo; inlagor och yttranden ska skrivas, telefonsamtal ska besvaras och ringas, klientbesök - både inplanerade och spontanbesök, förhandlingar och förhör osv osv. Mitt i allt detta ska man ge sig tid till reflektion.

Denna bild får illustrera vad tid för reflektion har för innebörd för mig.
Det innebär lugn, stillhet, tystnad och själslig ro.
Varje gång vi har Xtravaganza möte får vi en "hemuppgift".
Något vi ska åstadkomma och uppfylla till nästa möte.
Jag valde denna gång att ge mig tid för reflektion.


Sedan onsdagen, när vi hade träffen,
har jag funderat en del på när denna tid ska vara. 
 
 
Jag vill att den ska inleda min arbetsdag, så att den ger mig kraft
och styrka att åstadkomma en bra dag.
Således vill jag att denna tidpunkt ska vara på morgonen,
innan jag startar upp mitt arbete.


Sedan ska jag hitta en plats och en tidpunkt när jag ska ge mig själv den här tiden. Ska det vara utomhus eller inomhus?
Det viktiga är att platsen ska vara lugn, fylld av stillhet och tystnad och ge mig själslig ro och naturligtvis ska den ge mig möjlighet till reflektion.
Var hittar man en sådan plats i en storstad? Platsen ska finnas någonstans på vägen till mitt kontor. Det är inte meningen att jag ska köra omvägar för att komma dit.
Jag funderar och letar fortfarande och hoppas att jag ska hitta den platsen.

Medan jag funderar önskar jag att ni får en riktigt bra helg.
Ha det bäst!
Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar