Ödla på lampa

Ödla på lampa

söndag 30 september 2012

Nytvättade lakan

Eftersom vi om 20 dagar ska åka på kryssning, och det inte är så himla ofta som vi träffar dotter och barnbarn som bor i Tvååker, Varberg, så kom de ner till oss denna helgen.

När barnbarnen är här så är det verkligen full rulle. I går var vi på Skånemässan och innan dess var dottern Carina och jag ute och gick den sedvanliga morgonpromenaden.

I dag gick jag morgonpromenaden själv, men min RunKeeper bråkade med mig och registrerade inte hela min träningsrunda.

 
Naturligtvis slutade jag inte gå borta i Bunkeflostrand, utan jag gick hem igen. Istället för de tre kilometrarna som RunKeeper registrerade så blev det nog ca 5 och det gick jag på ca 45 minuter. Så det så!
 
Det var denna bilden som ställde till det hela, för jag var bara "tvungen" att stanna upp och fånga stunden.
 
 
 
Dotter och barnbarn åkte iväg efter frukosten, eftersom Carina skulle hem och jobba som "gynsyrra". Det blev lugnt, stilla och tyst i huset när de åkt, och de lämnade en saknad efter sig. Även om det är stökigt, bråkigt, höjljutt och stimmigt, så är det underbart att ha dem här. Naturligtvis saknar vi dem när de har åkt!
 
Jag hade tänkt åka in till kontoret och jobba lite, men jag beslutade att stanna kvar hemma. Betalde fakturor m.m. och fixade också en del genom möjligheten att kunna logga in på min dator på jobbet genom vår "remote". Hur klarade vi oss utan det?
 
Så sammanfattningvis har jag haft en härlig söndag, med en del jobb, en del avkoppling, trevlig matlagning med maken och sedan avätit en god måltid på kvällen.



Nu är det snart kaffe (med nybakade knäckebröd). Precis en sådan helg som behövs för att kunna dra igång en ny arbetsvecka igen!

Dessutom har vi bäddat rent i sängarna med nytvättade lakan som fått torka utomhus i solen - Njutning att lägga sig i denna ljuvliga doft! Finns det något härliga än att lägga sig i nytvättade lakan som fått luft-/soltorka?????

Ha det bäst!
Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar