Ödla på lampa

Ödla på lampa

söndag 2 september 2012

Efter fyra veckor på Helfart

Nu har jag kört Helfart i fyra veckor och har två veckor kvar.
Min viktminskning är totalt sedan starten i januari 25 kg.

På Helfarten denna omgången, dvs fyra veckor, har jag gått ner totalt 7,5 kg. Det innebär i genomsnitt 1,8 kg per vecka och jag har 6,8 kg kvar tills jag nått min målvikt på 70 kg. Sista veckan har jag gått ner 1,5 kg. Så här ser mitt diagram för fyra veckors Helfart ut.

Nu är klockan 05.54 på måndagmorgonen och jag ska ge mig ut på min dagliga morgonpromenad.

Ha en underbar dag!
Ewa

2 kommentarer:

  1. Hej Ewa
    Det är en bra viktminskningstakt. Har du funderat över hur mycket stress kan påverka din vikt. Jag menar att stresshomonet kortisol ökar vid stress vilket gör att man lägger på sig. Det är många som inte tänker på att stress kan vara en faktor varför man ökar i vikt. kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte det är stress som påverkat min viktökning. Snarare vällevnad, dvs fel mat och dryck i kombination till att jag inte rört mig.
    Är inte särskilt stressad, eftersom jag älskar det jag gör - även om jag ibland jobbar mycket.
    Kram

    SvaraRadera