Ödla på lampa

Ödla på lampa

lördag 15 september 2012

Nu börjar upptrappningen

Efter sex veckor på Helfart har upptrappningen börjat. Egentligen skulle jag hålla på med Helfarten
t o m i morgon, men i kväll valde jag att äta lite tillsammans med mannen.

Många måste börja väldigt försiktigt med vad man stoppar i sig, men jag har aldrig haft några problem med att gå över från Helfart till Halvfart. Inga som helst magproblem tack och lov.

Så efter shake Choklad till frukost och Kycklingsoppa till lunch så blev min första upptrappningsmåltid: En liten bit snitzel, lite rostade grönsaker, sallad och sås gjord på Grekisk youghurt, tomatpuré och kryddor. Det var himelskt grott!



I morgon lär det bli samma procedur, dvs soppor morgon och lunch och sedan "riktig" mat till kvällen tillsammans med maken.

Lite ångest har man allt nu när man ska börja äta "riktigt" igen. Men jag kommer inte helt att släppa mina soppor. Första veckan kommer jag att drick min choklad på morgonen, äta kött eller fisk och grönsaker till lunch och sedan blir det en soppa på kvällen.

Eftersom jag ska gå på Halvfart så är tanken att viktminskningen ska fortsätta. Efter vägningen på måndag kommer jag att lägga ut mitt viktminskningsdiagram.

Ha det bäst!
Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar