Ödla på lampa

Ödla på lampa

fredag 28 september 2012

Fredagkväll

Fredagar är alltid lite speciella. Slut på arbetsveckan.
- Har man hunnit med allt som man skulle?
- Troligen inte.

- Ska jag jobba i helgen, eller inte?
Det var ju så det var tänkt, men så ringer äldsta dottern och säger att hon och barnbarnen tänker komma ner. Naturligtvis lägger man då om sina planer. Så länge de stannar = inget jobb!

Det gäller att ta vara på stunderna med barn och barnbarn. Jobbet får man hinna med ändå och prioritera bort annat. Även här gäller det att göra medvetna val.

Vad är viktigare än att umgås med familjen? INGET!
Man måste se till att sköta sig själv och sina egna relationer, även om klienterna pockar på uppmärksamhet. För om jag inte tar hand om mig själv, kan jag inte heller ta hand om mina klienter.
Så är det!

Så denna helgen är det Carina, Viktor och Amanda som får styra vad som ska göras och inte göras.

Ha det bäst!
Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar