Ödla på lampa

Ödla på lampa

måndag 3 september 2012

Slutspurten

Så har det då gått fyra veckor av de sex som jag planerat att gå på Helfart. 2/3 har jag klarat av och nu är det bara ynka två veckor kvar. Jag måste medge att någon gång då och då har det "slunkit" in något i munnen, men det har inte haft så stor effekt på min viktminskning. Nu börjar jag längta efter att få börja äta "på riktigt". Jag har som sagt gått ner 7,5 kg på dessa fyra veckor och det är jag jättenöjd med, eftersom det i genomsnitt är - 1,8 kg/vecka.

Även om jag fullt ut inte når mitt mål - Att den 17 september väga 70 kg - så är det fortfarande fem veckor kvar tills vi åker iväg på kryssningen. Så jag kan i alla fall upp nå mitt mål i god tid tills kryssningen. Sedan är målsättningen att hålla vikten 70-72 kg genom motion och goda val. Kanske blir det så att jag stoppar min viktminskning redan när jag nått 72 kg. Vi får väl se. Man vill ju inte se ut som en fågelskrämma.

I morgon blir det spännande med morgonpromenaden, eftersom jag befinner mig i Eksjö och ska kunna hitta en promenadrunda som är lagom lång. Hoppas att jag inte går vilse i Eksjö.

Ha det bäst!
Ewa

2 kommentarer:

  1. Du har väl GPS i iphonen?? :)) hihihi

    SvaraRadera
  2. Ja det har jag ju, men jag har inte tid att kolla på den när jag går. Det gick dock bra och jag hittade tillbaka till hotellet. Hade koll på vilket håll jag gick och i riktning jag hade hotellet :)

    SvaraRadera