Ödla på lampa

Ödla på lampa

lördag 29 september 2012

Härlig, ledig dag

Det har varit en härlig ledig dag i dag.

Dottern Carina var ner från Halland och hälsade på med barnbarnen Viktor och Amanda. Fullt ös var det som vanligt med dem i huset.

Morgonpromenaden gick jag tillsammans med Carina, ca 4,5 km. Sedan intogs gemensam frukost och sedan åkte vi iväg till Skånemässan.

På mässan träffade jag på kompisar från Xtravaganza som stod i monter nummer C15.




På fredagen hade Xtravaganzas kock Camilla Rova talat från Stora Scenen.

Locka dig själv till sunda vanor genom xtravaganza
Har du tröttnat på sallad och fastnat i att hälsosam mat är ett nödvändigt ont?
En av nycklarna för att nå en bestående livsstilsförändring är att locka sig själv till sunda vanor. Ett sätt att göra det på är att leka med kryddor, färger, dofter och konsistenser. För att skapa hållbara vardagsrutiner är även enkelheten en framgångsfaktor, enkelt och njutningsfullt.
Camilla Rova är kock och hälsocoach med lång erfarenhet av att jobba med människor som vill göra en livsstilsförändring. På scenen idag visar hon hur du gör vardagsmaten mer spännande på ett enkelt sätt och hur du kan tänka för att få till en bra sammansatt måltid. Hon har även skrivit kokböcker till Xtravaganza som har ett unikt koncept för viktminskning. Xtravaganza jobbar med både kropp och sinne för att nå just dina unika mål och önskvärda livsstil.

fredag 14.00
fredag 16.00
 
Jag är väldigt stolt över att vara en del av Xtravaganza och att ha deltagit och fortfarande deltar i deras program. Det känns som att man är en del av en stor familj. Xtravaganzas program är väldigt unikt och ni som misslyckats med allting annat rekommenderar jag verkligen att pröva och ge Xtravaganza en chans.
 
 
Efter Skånemässan skickade vi hem dotter och barnbarn med bussen och Sven och jag åkte till Citygross och handlade.
 
 
 
 
Hemma igen åt vi en lätt (sen) "lunch". Jag mådde inte riktigt bra under dagen och kom på att det förmodligen berodde på att jag ätit macka till frukost. Visserligen nyttig sådan (Frö- och Fruktkusar - med surdeg) men det lade sig som en degklump i magen. Helt klart gäller det att se till att äta rätt för att må bra, annars säger kroppen till. Rätt åt mig. I morgon blir det havregrynsgröt igen.
 
Vi hade en mysig kväll, med god mat (Hjortstek, tillagad med rotfrukter i lergryta, med kantarellsås och sallad, samt potatis till de som ville ha det) och mysig samvaro.
 
I morgon förmiddag åker "hallänningarna" hem igen och det blir till att jobba lite för oss, Sven och mig, efter det.
Lugnet (och saknaden) kommer att lägra sig igen över vårt hus.
 
Ha det bäst!
Ewa 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar