Ödla på lampa

Ödla på lampa

torsdag 13 september 2012

Helfart ...... men

Ja i dag var jag på ett klientbesök och jag visste från början att han skulle vilja bjuda på lunch. Funderade därför över hur jag skulle agera när erbjudandet kom, eftersom jag ju fortfarande är på Helfart. Efter en stunds funderande fattade jag mitt beslut (medvetet och övervägt): Jag skulle äta lunch, men bara ta det som var nyttigt.

Mycket riktigt så kom luncherbjudandet efter det att vi suttit i möte i ca 2,5 timme.
Vi gick till Restaurang Årstiderna by the sea.




Vi åt dagens lunchrätt som var:
Brässerad lammstek med tzatziki med tomater, oliver och potatis.
Till det var det bröd (om man ville), salladsbuffé och kaffe.




Jag åt mycket försiktigt för att inte chocka magen alltför mycket och det smakade mycket gott. Inte kände jag av någon magknip eller någon annan "biverkan" för att jag ätit måltiden.
Till kvällsmat blev det soppa igen och det ska jag fortsätta med tills på söndag.



På måndag är det dags att börja upptrappningen och sedan äta på Halvfart för den fortsatta och slutliga viktminskningen för att nå målvikten. Det är DÅ det svåra börjar. Att sedan fortsätta med Jämnvikt, utan att gå upp i vikt igen.

Ha det bäst!
Ewa

1 kommentar:

  1. Ja det är lätt att gå ned men svårt att hålla den..Jag har slutat stirra mig blind på vågen utan går på trivselvikten istället :)) Ja den där vikten är ett dilemma..Du ska se att du inte kommer att gå upp mycket i vikt utan det balanseras upp sen :))

    SvaraRadera