Ödla på lampa

Ödla på lampa

tisdag 18 september 2012

Planering inför Planeringsdag

I dag har jag haft en häftig dag, med mycket jobb både på och utanför kontoret. Det har varit plus och minus, framgångar och motgångar. Precis som det brukar vara hos oss en "vanlig dag".

Dessutom skulle jag planera klart för vår planeringsdag i morgon. Nu har jag ägnat några kvällstimmar åt det och blivit klar nu när klockan är 20 minuter över midnatt. Ibland undrar man vad man sysslar med egentligen. Men ofta sitter jag med hemarbete och jobbar med det hemma i soffan med datorn i knäet. Inte alltid så effektivt, för jag håller samtidigt ett öga på TV:n, men definitivt mer trivsamt än att sitta sena kvällar på ensam kontoret medan mannen sitter ensam hemma. På detta sättet sitter vi i alla fall tillsammans.

Man får ta de onda med det goda.




 











Som egen företagare måste man jobba mycket och jag, som ende ägaren, har totalansvaret för företaget och personalen. Det innebär att man lever med sitt företag. Men för att ha lite privatliv och känna att jag inte bara jobbar har jag löst det så som jag beskrev ovan. Det innebär emellertid också att det blir sena kvällar för mig. Men jag fixar det, eftersom jag tycker att mitt jobb är så himla roligt och också för att jag älskar att vara egen företagare och chef. Det är inte något som jag skäms för att erkänna.
 
Men nu slog klockan halv ett och jag ska samla ihop datorn som ska med i morgon till konferenslokalen på Katrinetorp.
 
 
Där har jag varit en gång för många år sedan när jag jobbade på Socialstyrelsen och det ska bli roligt att komma tillbaka dit igen med min egen personal.
 
Ha det bäst!
Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar