Ödla på lampa

Ödla på lampa

måndag 10 september 2012

Min plats för reflektion

I fredags berättade jag här i bloggen att jag sökte en plats där jag dagligen, eller i vart fall så ofta som möjligen, skulle kunna återkomma för egen reflektion.

Jag berättade också vad jag önskade av en sådan plats;
  • Den ska vara nära mitt arbetsställe, så att den ska vara lättillgänglig.
  • Det får gärna vara utomhus.
  • Den ska vara lugn.
  • Den ska vara fylld av stillhet och tystnad
  • Den ska ge mig själslig ro.

Jag har sökt flera dagar och funderat var jag kan finna denna plats. Ytterligare en sak som jag önskade av platsen var att jag därifrån skulle se havet.

I dag hittade jag platsen!
  • Hit kan jag komma lätt på min väg till jobbet (bara en liten omväg).
  • Här kan jag se havet och båtar.
  • Här kan jag njuta av stillhet, tystnad och lugn.
  • Här kan jag följa framtiden (mer om det senare).
  • Här kan jag sitta/stå och hänge mig åt mina reflektioner av olika slag.
  • Den här platsen kan ge mig själslig ro.
Så här ser min plats för reflektion ut:
Ha det bäst!
Ewa

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar