Ödla på lampa

Ödla på lampa

torsdag 6 september 2012

Olika sorters rörelseglädje

Det där med Rörelseglädje kan innebära så många saker. Det är inte nödvändigt att man måste ägna sig åt någon regelrätt träningsform för att uppleva Rörelseglädje.

Jag har lagt upp mitt träningsschema så att jag bl a tränar på gymmet onsdagar och torsdagar. I dag bytte jag dock ut gymträningen mot något annat. Nämligen att tillsammans med maken gräva till vårt nya växthus som vi ska montera upp till helgen.

Vi skulle gräva bort ca 7 kvm gräsmatta, göra "spår" där växthusets sockel ska läggas, gräva bort för att lägga sten runt växthuset, gräva undan och lägga ny matjord inne i växthuset samt flytta en liten rabatt.

Vi grävde ca 1,5 timme och det ska jag säga att det kändes både i armar, ben, rygg och mage. Nästan lika bra som ett gympass, och i alla fall lika ansträngande.



Så min Rörelseglädje i dag blev att vara "trädgårdsanläggare".

Ha det bäst!
Ewa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar