Ödla på lampa

Ödla på lampa

söndag 9 september 2012

Rörelseglädje - hela dagen

Vilken dag med rörelseglädje det blev i dag!

Efter uppstigning och frukost samt läsning av morgontidningen tog jag en härlig morgonpromenad bort till Klagshamn. Det blev en promenad på 4,79 km och under tiden jag gick blev vädret allt varmare och solen började komma fram. Ytterligare en svettfaktor.

 
När jag kom hem tog jag cykeln och cyklade till ICA i Bunkeflostrand och handlade fika som vi skullle ha när vår son och hans familj kom. Vi hade nämligen bestämt att denna helgen skulle vi montera vårt nya växthus.
 

När de kom började vi med att fika och sedan startade växthusbygget. Under tiden bestämde jag mig för att återuppliva något som vi haft tidigare när vi hade vårt gamla hus. Nämligen en lavendelrabatt! Den fick stryka på foten när vi skulle bygga vårt nya hus. Nu bara kände jag att jag ville ha Lavendel i vår trädgård igen.



Så sagt och gjort jag började gräva för rabatten, lägga byasten runt kanterna och gräva bort den gamla jorden. Samtidigt som jag var behjälplig med att läsa monteringsanvisning till växthusbygget. Anläggandet av den nya rabatten tog hela eftermiddagen och erbjöd ett rikt mått av Rörelseglädje. Hårt trädgårdsarbete, som t ex grävning, är verkligen konditionskrävande.

 
I morgon är det vägning igen. Den sista veckan på Helfart inleds och därefter får vi se var jag hamnar efter sex veckors helfart. Jag har verkligen kommit igång med min Rörelseglädje. Det är nu fem veckor sedan jag startade mina morogonpromenader. Det känns verkligen skönt och har blivit en vana som jag inte vill vara utan.
 
I morgon kommer jag att rapportera min vikt. Var med och läs om det då.
Ha det bäst!
Ewa 



 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar