Ödla på lampa

Ödla på lampa

lördag 1 september 2012

Rekreation och återhämtning

Som ni (förhoppningsvis) har märkt så har det inte blivit något blogginlägg på två dagar.

I torsdags hade jag massor med jobb hem (papper som skulle läsas) och det blev helt enkelt inte tid att göra något annat. Jag satt och läste till kl 01 och vaknade sedan av väckningen kl 05.15, dvs 4 timmars sömn.

I går, fredag, åkte vi upp till vår husvagn på Ivö och när vi "landat", packat upp, sett en stund på TV, så var jag så trött att det bara var läge att gå och lägga sig. Redan kl 21.30.

Efter nio timmars sömn, vaknade jag i morse kl 06.30 pigg och utvilad. Tydligen behövde jag sova ut. Jag började dagen men en lång härlig promenad på ön, ca 4,2 km.

 
Sedan blev det bastu och bad. Som sagt så är det nästan ett "måste" att bada bastu och ta ett dopp i sjön på morgonen. Särskilt efter en svettig morgonpromenad satt det som "en smäck".
 
 

Efter badet blev det frukost, som intogs i solen naturligtvis. Det var riktig högsommarvärme, trots att det är den 1 september i dag. Att september ska vara en höstmånad kändes verkligen inte.
 
 
Resten av dagen gick i samma tecken, med underbar blå - nästan molfri - himmel. Solbad och avkoppling i solstolen (samt en del Mental Träning också).
 
 
På eftermiddagen blev det bastu och bad igen och efter kvällsmaten kaffe på bryggan i solnedgången.
 

 
Verkligen en dag som jag behövde. En dag för rekreation, återhämtning, avkoppning och njutning. En dag att minnas och återkomma till.
 
Ha det bäst!
Ewa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar