Ödla på lampa

Ödla på lampa

onsdag 5 september 2012

Målfunderingar

När jag startade på Helfart igen för fyra veckor sedan satte jag upp mitt mål:

- Att jag den 17 september ska väga 70 kg.

Eftersom jag då vägde 84,3 kg (hade gått upp 7, 3 kg sedan förra Helfarten) så innebar det att jag hade  14,3 kg att gå ner på sex veckor. Kanske ett lite orealistiskt mål..... men ...... jag satte ändå upp det.

Nu, efter 4 ½ vecka väger jag 76,1 kg och har gått ner 8,2 och det är ju en hyfsad viktminskning.



Jag har alltså 6,1 kg kvar att gå ner, vilket jag naturligtvis inte gör på 2 veckor.

Jag funderar nu på att revidera mitt mål. Det är nog så att 70 kg är en vikt som är för låg för mig och för att det ska vara snyggt. Vill ju inte se gammal, skrynklig och benig ut. Så när de två veckorna på Helfart har gått och jag konstaterar hur mycket min viktminskning är kommer jag också att bestämma min slutliga målvikt. Kanske jag kommer att stanna vid den vikt jag har då och kanske jag kommer att - genom att gå på Halvfart - gå ner ytterligare något.

Just nu känns det emellertid mycket bra med den viktminskning jag gjort hittills och den klädstorlek jag har nu, storlek 42. Jag har också kommit igång så härligt med min Rörelseglädje. Min morgonpromenader har nu blivit något som jag både har behov av och som jag gör nästan med automatik. T ex när jag var i Eksjö i går. Det var helt naturligt att dra på sig träningskläderna och gå min promenad.

Jag mår så vansinnigt bra efter att ha börjat morgonen med 15 minuters Mental Träning, sedan ha gått mina 3-4 km, duschat och intagit frukost. Jag känner mig både harmonisk och effektiv när jag sedan kommer till jobbet, även om jag kommer lite senare än jag gjort tidigare.

Ha det bäst!
Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar