Ödla på lampa

Ödla på lampa

söndag 26 maj 2013

Tråkiga besked

För ungefär en vecka sedan nåddes jag av ett tråkigt besked.

Xtravaganza Limhamn ska flytta in till Djäknegatan i centrala Malmö, Xtravaganza Malmö och Xtravaganza Lund ska lägga ner. Allt detta pga ekonomiska orsaker.

Xtravaganza Limhamns lokal låg väldigt behändigt till för mig på Geijersgatan. Det tog 5 minuter att ta sig med bil dit från min arbetsplats. Parkeringen var gratis.

Jag älskar att träna på morgonen och det var så lätt att åka till träningslokalen köra sitt pass, duscha och sedan vara på kontoret efter 5 min bilfärd. Dessutom hade man en härligt avslappnande och rogivande atmosfären i lokalen.

Nu kommer det att bli annorlunda.

Det blir mycket krångligare att ta sig från Bunkeflostrand, där jag bor, och till träningslokalen, eller från kontoret på Polgatan i Limhamn. Det kommer att ta mer tid och för mig är tiden dyrbar. Tyvärr ser jag en risk för att jag kommer att prioritera bort både träning och Lifte Time-mötena, eftersom det innebär för mycket "tidsspillan".

Jag är mycket medveten om att denna förändring innebär en prövning som gör att jag måste fokusera på min mentala träning på ett annat sätt än tidigare. Nu får jag inte tappa fokus pga av detta. Jag har ju egentligen närmare till Friskis & Svettis på Ön, men jag trivs inte i de lokalerna. Xtravaganza har haft lokaler som inneburit att jag känt att det är skönt att träna.

Så den närmaste veckan kommer jag att lägga mycket fokus på min mentala träning så att jag kan vända detta negativa och tråkiga besked till något positivt.




Det som är positivt är att min favorit hälsokonsulent
Emmelie Rydgaard kommer att finnas på plats i den nya lokalen hos Forum.







Ha det bäst!
Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar