Ödla på lampa

Ödla på lampa

tisdag 28 maj 2013

Att njuta av barnbarn

I helgen var vi i Tvååker och gratulerade ett av barnbarnen som fyller 5 år. Ja egentligen fyller hon i år i dag, den 28 maj.


Vi konstaterade att det var nästan 2,5 månad sedan vi sågs senast. Det var innan vår Australienresa. Både vi och barnbarnen längtade.

Det blev en mysig vistelse med utdelning både av födelsedagspresenter (dottern hade också fyllt år sedan vi sågs sist) och av Australienpresenter. Rena julafton.



Som vanligt bjöds det på god mat och trevlig samvaro med barnens farmor och farfar, faster och kusiner och inte minst Amandas gudmor. En jättefin tårta hade inköpts från Charlotte Jönsson, Tvååker (www.charlottesbakstuga.blogg.se ). Amanda, som älskar, Hello Kitty, blev mer än nöjd över den fantastiska tårtan som enligt Charlotte hade en "enkel garnering".

 
Svärsonen Magnus, som kör taxi, skulle jobba natt. Så det blev lördagsmys med dotter och barnbarn. Vi bestämde oss raskt för att beställa pizza i byns lokala och populära pizzeria. Ja - jag vet - pizza är något som man ska undvika, men det är inte så ofta vi äter pizza och "en gång är ingen gång".
 
Naturligtvis, för att dra ut på vistelsen, sov vi över till söndagen. Då var det Mors Dag. Jag har alltid sagt att vi inte ska fira Mors Dag, eftersom det är ett kommersiellt påhitt. Men när nu dotter och jag var på samma plats denna dag, så blev det en present i alla fall (och presenter tackar man ju inte nej till). Ärligt talat är det andra året i rad som morsdag faller in då vi är och grattar Amanda.
 
En fin ljusstake, med ljus, med den symboliska formuleringen: Mammor är som knappar - de håller ihop saker.  Måste säga att det passar ganska bra in på mig.
 
 
Så trots ett kommersiellt påhitt blev jag jätteglad för min morsdagspresent.
 
Ha det bäst!
Ewa

 
 
 
 
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar