Ödla på lampa

Ödla på lampa

onsdag 29 maj 2013

Att hinna mycket

Vissa dagar hinner man mer än andra. För mig var det en sådan dag i dag. Jag kände mig effektiv hela dagen.

Vaknade tidigt (innan klockradion startade) och bestämde mig för att avstå morgonpromenaden, eftersom det fanns mycket som låg ogjort på kontoret och vissa deadlines måste hållas.

Då efter dusch och frukost kom jag redan innan kl 7 till kontoret.

Ägnade mig först åt lite ekonomiskt arbete och lite administration.
Sedan blev det att sortera och strukturera upp alla telefonsamtal som ska ringas under veckan.
Skrev några brev och lite andra åtgärder i några ärenden.
Diskussion om ett par ärenden med en kollega.
Så iväg till Migrationsverket för en hel dags asylutredning med en familj. Under dagen löste jag lite olika saker med administrationen på kontoret. Tack iPhone och iPad för att det är så smidigt att vara tillgängig.
Tillbaka till kontoret. Ringde en del samtal.
Planerade inför morgondagen (som nu är fullständigt fullbokad).
Avslutning med att göra färdigt två bokslut i min enskilda firma och makens dito. Färdig strax innan 21.
Hemma i soffan gjorde jag en budget i enskilda firman för innevarande år.

Som sagt en intensiv och effektiv dag, där mycket blev gjort.

Vissa dagar hinner man mer än andra, men det var en lång dag (14 timmars arbetsdag)

Ha det bäst!
Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar