Ödla på lampa

Ödla på lampa

torsdag 4 juli 2013

Vissa dagar

Vissa dagar bara försvinner i ett rasande tempo. När man sätter sig och summerar dagen vet man knappt vad man gjort och inte gjort. I dag var det en sådan dag och därför känner jag behov av att summera dagen;

  • Morgonen startade med umgänge med dotter, svärson och barnbarn. De steg upp med oss eftersom de skulle hinna med morgonbåten till Tyskland.
  • Frukost
  • Första åtgärden på jobbet blev att förbereda en förhandling i Förvaltningsrätten och att skriva en kostnadsräkning.
  • Iväg till Förvaltningsrätten med vår praktikant Emma.
  • Muntlig förhandling i ett LVU mål. Dom avkunnades direkt efter förhandlingen.
  • Tillbaka till kontoret.
  • Snabb fika
  • Enskilt personalsamtal
  • Avslutade upphandling av ny dator mm
  • Besvarade lite mail
  • Telefonsamtal med klient
  • Diverse korrespondens i klientärenden
  • Kontrollerade några kundfakturor
  • Diskussion om föreläsningsdagar i november med uppdragsgivare
  • Lunch
  • Besök av ny klient, egentligen kollegas ärende men hon var dubbelbokad så jag tog besöket.
  • Genomgång av dagens post
  • Telefonsamtal och råd till ny klient
  • Kollade semestrande kollegas post
  • Telefonsamtal med klient som i sista minuten ville överklaga ett beslut
  • Sista dag för överklagande och fick ägna ett par timmar till att skriva ett sådant
  • Körde hem (långt efter de andra som vanligt)
  • Kvällsmat
  • Koll på Facebook
  • Genomläsning och redigering av ett förslag till överklagande, skrivet av en av våra praktikanter. Förutom en del småsaker mycket bra skrivet.
  • Kontroll av en rutin för en psykiatrisk klinik
  • Sent mail till en klient som vädjat om svar och som jag inte hunnit med under dagen.
  • Skriver blogg
Oj - kan bara konstatera att jag faktiskt hinner med en väldig massa under en dag, även om det inte alltid är det som jag hade planerat. Det viktiga är att deadlines, såsom sista dag för överklagande eller yttranden till domstolar/myndigheter hålles. Gamla klienter måste prioriteras framför nya. Trots det måste även nya, särskilt akuta, klienter tas om hand. Hela tiden handlar det om prioriteringar, om hur man ska kunna effektivisera arbetet och samtidigt hålla hög kvalitet.

Inte konstigt att man känner sig slut efter en arbetsdag, som dessutom sträcker sig ut under kvällen hemma i soffan.

Ha det bäst!
Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar